Dobry but motocyklowy

Dobry but motocyklowy

Stopy zaraz po głowie i rękach są najczęściej narażone na uszkodzenia podczas wypadków motocyklowych. Mimo to wielu, zwłaszcza początkujących motocyklistów pomija zakup odpowiedniego obuwia. Zdarzą się też tacy, którzy jeżdżą w obuwiu z odkrytymi palcami, co już jest całkiem nieodpowiedzialne. Obuwie na motocykl nie jest aż tak drogie, by ceną zniechęcać do zakupu. Lepiej wydać te kilkaset złotych na buty niż chodzić po lekarzach. Niestety wielu motocyklistów zauważa to dopiero wtedy, gdy zdarzy im się już jakaś nieprzyjemna sytuacja.

Rodzaje obuwia motocyklowego

buty motocykloweObuwie motocyklowe dzieli się zasadniczo na dwa typy. Pierwszym z nich jest obuwie krótkie. Krótkie buty motocyklowe świetnie nadają się do jazdy po mieście, dojazdów do pracy czy też szkoły. Są bardzo wygodne i lekkie. Po dojeździe motocyklem do pracy możemy swobodnie poruszać się w nich przez cały czas, jaki tam spędzimy. Nie odbiegają za bardzo wyglądem od zwykłego obuwia. Różnią się natomiast konstrukcją. Cała cholewka wykonana jest z materiału odpornego na ścieranie. Gumowa podeszwa wyposażona jest w karbonową lub metalową wstawkę zapewniającą odpowiednią sztywność. Zapobiega to połamaniu stopy podczas wypadku. Mankamentem tego typu obuwia jest to, że w żaden sposób nie chroni stawu skokowego. Drugim typem obuwia motocyklowego, są buty długie. Świetnie spisują się podczas długich tras oraz jazdy na torze. Poza tym, że sprawdzają się na torach, są tam również wymagane. Wszystko to z tego powodu, że zapewniają one bezpieczeństwo całej stopie, kostce, a także łydce. Mają one również wielu zwolenników wśród osób jeżdżących tylko i wyłącznie z domu do pracy. Są one cięższe i mniej komfortowe od swoich odpowiedników w postaci butów krótkich. Jednak do wszystkiego da się przyzwyczaić, a po drugie bezpieczeństwo, jakie nam oferują wynagradzają te minimalne spadki komfortu. Dla poprawy wygody na wysokości kostki zamontowany jest zawias ułatwiający zginanie nogi w stawie skokowym. Ślizgi zamontowane po zewnętrznej stronie butów zapobiegają niszczeniu obuwia podczas przycierania go w zakrętach.

To jakie buty wybierzemy zależy tylko i wyłącznie od naszych preferencji, ponieważ polskie prawo nie normuje tego w żaden sposób. Jeden i drugi typ ma liczne zalety, ale nie obejdzie się bez wad. Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy na pierwszym miejscu stawiamy komfort, czy bezpieczeństwo. Koszt obuwia na motocykl to od trzystu do nawet i dwóch tysięcy złotych. W tym wypadku cena idzie w parze z jakością, im droższe buty, tym bezpieczniejsze.