Działanie influencer marketingu

Działanie influencer marketingu

Ze względu na zmiany, jakie zachodzą w naszym społeczeństwie, konieczne jest wykorzystywanie nowych rozwiązań w zakresie reklamowania i polecania naszych produktów. Każdej firmie zależy na tym, by informacja o konkretnym produkcie docierała przede wszystkim do bardzo skonkretyzowanej grupy docelowej, dla której produkt ten został stworzony. Kiedy kierujemy produkt do ludzi młodych, konieczne jest też przygotowanie takiej kampanii marketingowej, która będzie komunikowana odpowiednimi kanałami.

Współpraca z agencją marketingową

polecane agencje influencer marketingNa polskim rynku pojawia się coraz więcej różnorodnych agencji, które proponują nam profesjonalne usługi marketingowe w bardzo różnych dziedzinach. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się polecane agencje influencer marketing. Zainteresowanie nimi jest szczególnie duże wśród firm, które swoje produkty produkują z myślą o ludziach młodych, aktywnie korzystających z portali internetowych. Agencje influencer marketing łączą ze sobą influencerów i marki, które mogą korzystać z ich usług. Influencer to osoba, która w jakimś stopniu jest rozpoznawalna w internecie, ponieważ prowadzi profil w mediach społecznościowych, który zrzesza dość sporą liczbę obserwatorów i osób aktywnie udzielających się na forum. Współpraca marki z influencerem w dużej mierze polega na przekazaniu nowego produktu do przetestowania. Po zakończeniu procesu testowania, influencer wyraża swoje zdanie w kwestii danego produktu. Bardzo często firma przekazuje kilka dodatkowych egzemplarzy produktu, które następnie są nagrodami w konkursie organizowanym przez influencera. Wszystkie działania, które podejmowane są przez firmę i influencera, mają na celu rozpowszechnienie informacji o danym produkcie i zwrócenie na niego pozytywnej uwagi potencjalnych klientów. Rolą agencji jest dobranie odpowiedniego influencera do firmy i pomoc w ustaleniu formy współpracy pomiędzy obiema stronami. Dzięki temu współpraca przebiega w sposób kontrolowany, ale przede wszystkim jest ona w odpowiednim stopniu bezpieczna dla obu stron, co jest niezwykle ważne.

W Polsce działa przynajmniej kilka agencji wspomagających influencer marketing. Jeśli firma jest zainteresowana współpracą, możliwe jest skontaktowanie się za pośrednictwem internetu lub telefonicznie. Po takim kontakcie i przedstawieniu naszych potrzeb, agencja składa nam propozycję tego, w jaki sposób będzie mogła wyglądać nasza współpraca z influencerem, jaką wizję tej współpracy mogliby zaproponować nam specjaliści z agencji.