Kreatywność, czyli na styku PR i doradztwa

Kreatywność, czyli na styku PR i doradztwa

Na polskim rynku biznesowym od jakiegoś czasu funkcjonują twory, które nazywają się agencjami kreatywnymi. Nazwa, którą posiadają, pozostawia bardzo duże pole do interpretacji i bardzo duże pole do możliwego zakresu działalności rzeczonych agencji kreatywnych. Nazwa ta jest bardzo pojemna i pozwala łączyć w sobie bardzo wiele funkcji. W praktyce jednak, agencje kreatywne łączą w sobie głównie funkcje agencji marketingowych oraz agencji trudniących się doradztwem o charakterze gospodarczym.

Czym są agencje kreatywne?

agencja kreatywna poznańPytanie brzmi: w czym w takim razie agencje kreatywne różnią się od agencji marketingowych oraz agencji doradztwa gospodarczego? Agencje kreatywne biorą z każdej z tych dwóch branż to, co najlepsze. Wykorzystują najlepszych specjalistów od marketingu, najlepszych specjalistów od doradztwa gospodarczego i szeroko pojętych osób kreatywnych, które swoją kreatywnością zabarwiają każdy produkt wychodzący z agencji kreatywnej. Do standardowego zakresu prac agencji kreatywnych, z którymi możemy spotkać się w Polsce, należą: strategia komunikowania się, a więc dział, który w marketingu znamy pod nazwą chociażby marketingu wizerunkowego, zewnętrznego, lub w odniesieniu do swoich pracowników, marketingu wewnętrznego; social media – czyli funkcjonowanie w świecie internetowym z wykorzystywaniem najbardziej trendy social mediów; konsultacje gospodarcze, w czasie których możemy ustalić ze specjalistami z agencji kreatywnej szczegółową strategię gospodarczą, marketingową i wizerunkową; kampanie online, czyli internetowe przedsięwzięcia mające na celu promowanie nas lub naszej marki w internecie i mediach społecznościowych. Wszystkie wyżej wymienione działy to tylko ogólne kategorie, więc możemy się spotkać z różnymi specjalizacjami, które w swojej ofercie ma szczególna agencja kreatywna Poznań jest miastem, gdzie będziemy mieć szeroki wybór agencji kreatywnych. Ze względu na kwitnącą współpracę pomiędzy biznesem, a poznańskimi uczelniami, poznański biznes ma bardzo mocne zaplecze intelektualne, stąd w ofercie agencji kreatywnych z tego miasta bardzo duża różnorodność o charakterze analitycznym.

Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę wyłuszczyć główne cechy gatunkowe, świadczące o odrębności agencji kreatywnych od agencji doradztwa gospodarczego i agencji Public Relations. Zawierają się one głównie z kreatywności i chęci wykraczania poza obszar doradztwa i obszar PR. Każda agencja kreatywna bierze pełnymi garściami z obu branż, natomiast przekształca i modyfikuje je, dostosowując do aktualnych wymagań biznesowych.

Close Menu