Rekomendowane szkolenia dla pilotów

Zdobycie komercyjnej licencji było naturalnym rozszerzeniem kompetencji każdego pilota cywilnego, więc wielu prywatnych posiadaczy licencji pilota cywilnego starało się o otrzymanie zwiększonych uprawnień, pozwalających na pilotowanie maszyn pasażerskich czy towarowych. Licencje na takowe były jednak bardzo trudne do zdobycia, gdyż wymagały znacznie większego poziomu wiedzy i doświadczenia, jak również znacznej ilości godzin, spędzonych w powietrzu.

Kursy rozszerzające licencje pilotów

fachowy kurs na pilota samolotu - cenaJednak licencje komercyjne również były objęte wieloma ograniczeniami, więc często zdarzało się iż piloci już takowe posiadający odbywali dodatkowe szkolenia, umożliwiające loty w najróżniejszych warunkach. Szkolenia te przeprowadzano tak samo dokładnie, jak każdy fachowy kurs na pilota samolotu – cena była jednak znacznie niższa niż koszty kursu na licencję podstawową, głównie ze względu na mniejszą ilość materiału, jaką piloci musieli przyswoić. Najczęstszym rozszerzeniem już posiadanych licencji było zdobycie uprawnień na pilotowanie konkretnego modelu maszyny latającej. Samoloty bowiem różniły się od siebie znacznie, a poznanie metod obsługi jednostki nieznacznie różniącej się od tej, na którą pilot posiadał już uprawnienia zajmowało nawet do trzech miesięcy. Możliwość wykonywania lotów dalekozasięgowych, trwających więcej niż osiem godzin była wymagana przez wiele linii lotniczych do dopuszczenia pilota do pracy, dlatego też uprawnienia te były, oprócz pozwoleń na pilotowanie danego typu maszyny latającej, najczęściej pożądanymi przez kursantów. Były to jednak szkolenia stosunkowo proste, jedynie rozszerzające wiedzę już posiadaną przez osoby po odbytym kursie pilota samolotu. Trwały one zaledwie kilka tygodni, i przygotowywały do lotów trudnych, zwykle odbywanych na trasach pasażerskich. Najtrudniejszym uprawnieniem do zdobycia dla każdego pilota, a jednocześnie najbardziej poszukiwanym, była możliwość otrzymania pozwolenia na szkolenie kursantów.

Możliwość taka była atrakcyjna nie tylko dla prywatnych osób czy członków aeroklubów, ale również dla pracowników linii lotniczych, aspirujących na pozycje kierownicze. Pozwolenie to posiadało kilka poziomów, regulujących rodzaje udzielanych szkoleń i samo w sobie było najtrudniejszym kursem, jaki mógł odbyć każdy profesjonalny pilot. Umożliwiało ono jednak nie tylko przeprowadzanie szkoleń, ale nawet otwarcie własnego aeroklubu lub centrum szkoleniowego, jak również nadzorowanie pracy pilotów w dużej komercyjnej linii lotniczej.