Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/pikseoxo/domains/urbassc.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Trening w domu, czyw siłowni? - URBASSC Nowoczesne wnętrza

Trening w domu, czyw siłowni?

Wiele osób zastanawia czy ćwicząc w domu odniesie taki sam efekt jak ćwiczeniami na siłowni. Odpowiedź brzmi – tak. Obecnie mamy bardzo duży wybór pomocy treningowych z których możemy korzystać w domu. Nie muszą to być wcale jakieś wielkie sprzęty treningowe. Możemy to robić używając niedużych elementów treningowych, to od nas zależy jak to dopasujemy do siebie, ale robiąc to w odpowiedni sposób i dokładając do tego regularne ćwiczenia możemy odnieść efekt taki sam jakbyśmy chodzili na siłownię.

Modeluj sylwetkę podciąganiem na drążku

drążki do podciągania do ścianyJak skompletować domową siłownię? Zazwyczaj nie mamy za wiele miejsca w naszych domach i mieszkaniach więc najlepiej jest postawić na proste, nie duże  i funkcjonalne narzędzia które pozwolą nam na wykonywanie wielu różnorodnych ćwiczeń. Mam tu na myśli np. drążki do podciągania do ściany. Jest to przyrząd, który bardzo często możemy spotkać w siłowniach, jednak jego konstrukcja jest tak prosta, że bez problemu możemy go zamontować w domu. Drążek może być bardzo skutecznym narzędziem treningu. Pozwala na trening pleców, barków i ramion oraz na kształtowanie i rzeźbienie sylwetki. Wszystko to sprawia, że drążek do podciągania jest jednym z najpopularniejszych sprzętów treningowych. Podciąganie na drążku to oprócz pompek, przysiadów i brzuszków, podstawowe ćwiczenie z wykorzystaniem własnej masy ciała. Łącząc te ćwiczenia możemy wykonać kompletny trening w domu. Jakie osiągniemy efekty ćwicząc z wykorzystaniem drążka? Panuje przekonanie, że podciąganie na drążku najmocniej oddziałuje na ramiona. Niekoniecznie, podciąganie mocno angażuje mięśnie pleców, w mniejszym stopniu klatki piersiowej a nawet mięśnie brzucha. Systematyczne ćwiczenia z zachowaniem odpowiedniej techniki oraz różnorodności (nachwyt – podchwyt, wąski – szeroki rozstaw dłoni) pomoże nam nawet wyrzeźbić sylwetkę w kształcie litery V, tak pożądaną u wielu fascynatów kulturystyki i kalisteniki. Wybór drążków mamy bardzo duży, od prostych drążków rozporowych po wielofunkcyjne narzędzia. Ceny nie są wygórowane, oczywiście im bardziej skomplikowany przyrząd tym droższy, ale na pewno w rozsądnych warunkach znajdziemy coś wartego uwagi. Dla początkujących proponuję zaopatrzyć się dodatkowo w rękawice treningowe, pozwoli to uniknąć wielu odcisków i otarć.

Dlaczego ćwiczenie w domy może okazać się lepszym wyborem niż profesjonalny klub? Chodząc na siłownię jesteśmy w jakiś sposób związani, nie zawsze mamy ochotę ale idziemy bo żal nam nie wykorzystać wykupionego karnetu. Wyjazd na siłownię wymaga większej ilości czasu i pewnego przygotowania. W domu natomiast mamy pełną swobodę. Przede wszystkim to my tu decydujemy, sami dobieramy sobie czas ćwiczeń, obciążenie oraz cały zestaw treningowy, a zachowując systematykę efekt osiągniemy taki sam.