Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/pikseoxo/domains/urbassc.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Wpływ medytacji mindfulness na sen - URBASSC Nowoczesne wnętrza

Wpływ medytacji mindfulness na sen

Wiele osób skarży się z powodu zaburzeń snu. Często mamy problemy z zaśnięciem lub też wybudzamy się w nocy. Na problemy w tym zakresie mają wpływ różne czynniki- przede wszytkim stres oraz stosowanie używek takich jak kawa lub też alkohol. Badania wykazały jednoznacznie, ze regularne praktyki medytacyjne pozwalają się wyciszyć przed snem. Są one na dłuższą metę znacznie skuteczniejsze od leków uspakajających.

Jak praktyka mindfulness wpływa na jakość snu?

medytacja mindfulness i senSen bez wątpienia wpływa na nasze zdrowie i dobre samopoczucie każdego dnia. Niestety, rozwój cywilizacji ma swoje negatywne konsekwencje, o których warto wspomnieć./ Stres oraz przesiadywanie do późnych godzin przed komputerem i telewizorem powodują bezsenność. Do tego dochodzi częste picie kawy oraz alkoholu. Młodzi ludzie sięgają po niezdrowe energetyki, które również mogą sprawiać, ze przez dłuższy czas nie można zasnąć pomimo bardzo późnej pory. QW ostatnim czasie dużą popularność zdobyła terapia w oparciu o uważność. Czym się charakteryzuje i czy zawsze jest skuteczna? Liczne badania jednoznacznie pokazały, że codzienne praktykowanie uważności bardzo pozytywnie wpływa na wiele aspektów. Przede wszytkim człowiek staje się spokojniejszy, bardziej świadomy swoich emocji, a co za tym idzie, lepiej radzi sobie z napięciem oraz frustracją. Warto podkreślić, że  medytacja mindfulness i sen to doskonałe połączenie. Osoby, które regularnie praktykują uważność, twierdzą, że śpią o wiele lepiej niż kiedyś. Zdrowy, nieprzerwany sen ma wpływ na funkcjonowanie całego organizmu, poprawia koncentrację oraz uwagę, zwiększa również przewodnictwo serotoniny. Korzyści jest jednak znacznie więcej. Z całą pewnością medytacja mindfulness sprawia, ze lepiej radzimy sobie z napięciem emocjonalnym. Dzięki regularnym praktykom każdego dnia nie potrzeba brać garści tabletek uspakajających i przeciwbólowych. Organizm doskonale sobie sam radzi bez chemicznych wspomagaczy. Terapeuci oraz lekarze coraz częściej proponują swoim pacjentom udział w specjalistycznych warsztatach, w których pojęcie uważności odgrywa główną rolę.

Praktyka mindfulness stała się ostatnimi czasy niezwykle popularna. Warto wspomnieć, że podejście tego rodzaju wywodzi się z filozofii buddyjskiej, która podkreśla znaczenie chwili, czyli ego, co się dzieje tu i teraz. Wszystko inne jest nieważne. Pozornie praktykowanie uważności na co dzień wydaje się bardzo proste, a wręcz banalne. W praktyce potrzeba kilkunastu godzin regularnych ćwiczeń, najlepiej pod okiem doświadczonego terapeuty.