Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/pikseoxo/domains/urbassc.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Zapora ograniczająca ruch drogowy - URBASSC Nowoczesne wnętrza

Zapora ograniczająca ruch drogowy

Droga dojazdowa na teren jednostki była położona dość blisko uczęszczanej autostrady, i więcej niż raz mieliśmy do czynienia z nieostrożnymi, nieuważnymi kierowcami, naruszającymi teren zastrzeżony przez ignorowanie znaków ostrzegawczych. Utrudniało to również ruch wewnątrz samej jednostki, często powodując zablokowanie możliwości dojazdu pojazdów dostawczych, oraz transportów wewnętrznych. Postanowiliśmy więc ograniczyć możliwość ruchu na drodze dojazdowej, poprzez ustawienie blokad.

Betonowa zapora drogowa

zapory drogoweNajszybszym i najbardziej skutecznym sposobem na ograniczenie ruchu drogowego było oczywiście ustawienie zapór, gdyż żadna inna metoda nie wymuszała na kierowcach nie tylko zmniejszenia prędkości, ale również zachowania ostrożności w celu uniknięcia uszkodzenia samochodu. Betonowe zapory drogowe zostały więc ustawione na całej długości odcinka dojazdowego, po jednej na każdy pas ruchu, tak by utrudniały przejazd samochodów osobowych, a jednocześnie pozwalały na swobodny dojazd pojazdom transportowym, które posiadały o wiele wyższe zawieszenie niż standardowe samochody ciężarowe, i mogły owe zapory bardzo łatwo ominąć. Nie były one żadną skomplikowaną konstrukcją, gdyż były to betonowe bloki, wzmocnione stalowym zbrojeniem, wysokie na niecały metr, pomalowane w jaskrawe kolory ostrzegawcze. Jako że rozszerzały się ku podstawie, były bardzo stabilne, a duża waga uniemożliwiała ich przewrócenie nawet po uderzeniu z dużą siłą. Jednocześnie uniemożliwiały łatwy dojazd, zatrzymując każdy samochód którego kierowca próbował owe zapory pokonać z dużą prędkością. Uderzenie z dużą prędkością w takową zaporę skończyłoby się większymi uszkodzeniami dla samochodu, niż dla samej zapory, dlatego były dość dobrą metodą na wymuszenie przestrzegania ograniczenia ruchu. Rozstawienie zapór oczywiście wymagało użycia ciężkiego sprzętu, gdyż waga nawet jednego bloku była zdecydowanie zbyt duża by można było je ustawiać ręcznie, i wymagała za dużego nakładu pracy.

Przy użyciu dźwigów lub podobnych maszyn budowlanych, jednak, ich ustawienie nie zajmowało więcej niż kilka minut. Z racji bardzo prostej budowy i ogólnodostępnych materiałów, zapory te były bardzo tanie, i nawet w przypadku poważnego uszkodzenia czy zniszczenia, ich zastąpienie było trywialne, choć z racji dużej wytrzymałości, nie przewidywaliśmy konieczności ich wymiany. Użycie zapór od razu przyniosło oczekiwany skutek, gdyż niewielu kierowców próbowało ignorować zakaz wjazdu, z obawy o dość dużą możliwość uszkodzenia samochodów na betonowych blokadach drogowych.