Zaprojektuj własne logo

Logo to podstawowy element każdej marki, dzięki niemu może ona zaistnieć i zostać rozpoznana pośród innych. Nie ważne czy jesteś korporacją, firmą rodzinną czy blogiem logo pomoże ci zaistnieć na rynku i zbudować własna markę. Przyciągnięcie uwagi klienta jest bardzo ważne, ale nie istnieje logo doskonałe – nie ważne co projektant spróbuje nam wmówić. Przez to możemy uzyskać fatalne rezultaty, które nie sprowadzą do nas żadnego klienta, a tego przecież nie chcemy. 

Jak zaprojektować logo?

projektowanie logoPodstawową zasadą jest: im mniej tym lepiej – tylko spójrz na najpopularniejsze marki na świecie i w jaki sposób zaprojektowane są ich loga. Prostota – są przejrzyste i  łatwo zapadają w pamięć potencjalnych klientów. Rozpoznawalność – taki efekt osiąga prosty i stosowny projekt. Ponadczasowość – uleganie chwilowym trendom, które znikną po krótkim czasie nie jest warte świeczki. Nikt też nie przewidzi co będzie w modzie na 10 czy 20 lat. Projektowanie logo pozornie wydaje się proste, lecz takie nie jest – po drodze możemy popełnić wiele błędów i wpaść w nie jedną pułapkę. w grę wchodzi łączenie różnych komunikatów, wartości i skojarzeń. Przy procesie tworzenia przydadzą się wiedza marketingowa, psychologiczna oraz zmysł artystyczny. Logo to przede wszystkim narzędzie, które ma pomóc nam w sprzedaży i budowaniu tożsamości firmy. Nie warto podchodzić do niego emocjonalnie. Logo ma obowiązki – ma realizować cele wizerunkowe. Powinno pokazywać charakter marki. Nie tworzymy go dla siebie, tylko dla odbiorców. Jeśli oni uwielbiają jakiś kolor to my musimy go zdzierżyć. Biznes to trudne środowisko, gdzie przetrwa najsilniejszy. Musimy wykreować takie logo, które przetrwa w gąszczu innych. Zanim uruchomimy program komputerowy warto usiąść nad kartką papieru z ołówkiem w ręku i naszkicować kilka rzeczy, które przyjdą nam do głowy. Burzę mózgów łatwiej przeprowadzić na papierze niż na komputerze. Warto ustalić sobie jedną rzecz, na której się skupimy – im więcej elementów dodamy tym przekaz stanie się mniej czytelny. 

Logo to symbol, skrót myślowy, który określa cel i charakter naszej firmy. Logo nie zawsze musi dosłownie się odnosić do charakteru naszej firmy. Czasem warto sięgnąć po bardziej abstrakcyjne formy wyrazu. Najważniejsze jest dopasowanie go do stylu marki, ma ono wywoływać konkretne skojarzenia. Już po stworzeniu loga trzeba je zabezpieczyć od strony prawnej przed próbami plagiatu. Najłatwiejszym sposobem jest uzyskanie patentu na znak w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej i Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.