Na czym polega rewalidacja w przedszkolu?

Już kiedy moje dziecko miało rok, czułam że nie rozwija się ono prawidłowo. Wiedziałam, że każde dziecko ma swój indywidualny tok rozwoju i nie należy nic przyspieszać, wystarczy dać się dziecku rozwijać w swoim tempie, ale jednak jak się okazało, intuicja matki mnie nie zawiodła. Około trzeciego roku życia, lekarze wreszcie postawili mojej córeczce diagnozę. Okazało się, że cierpi ona na zaburzenie rozwojowe zwane autyzmem. Całe szczęście rokowania, co do przyszłego jej życia w społeczeństwie były bardzo dobre.

Zalety programu rewalidacji w przedszkolu

program rewalidacji w przedszkolu autyzmTeraz był przed nią bardzo ważny etap. Mianowicie miała ona pójść do przedszkola. Jako, że córka otrzymała już orzeczenie, że ze względu na autyzm jest ona osobą niepełnosprawną, mogłam domagać się dla niej specjalnych zajęć i nauczyciela wspomagającego w przedszkolu. Dowiedziałam się, że przedszkole powinno przygotować dla niej specjalny program rewalidacji w przedszkolu Autyzm to zaburzenie rozwojowe, które bardzo dobrze rokuje na przyszłość. U wielu osób w wieku dorosłym cechy autystyczne nie są widoczne na co dzień i mogą one normalnie funkcjonować wśród neurotypowych (czyli nie autystycznych) osób w społeczeństwie. Jednak nad rozwojem dzieci autystycznych trzeba pracować już od najmłodszych lat. Przedszkole jest tutaj bardzo ważne. Całe szczęście bardzo szybko udało mi się znaleźć w moim mieście przedszkole, które bez problemu wdrożyło taki indywidualny program dla mojego dziecka. Bardzo ważne było dla mnie to, że otrzymałam od razu trzyletni program, który obejmował wszystkie zagadnienia związane z przedszkolem, do którego moja córka miała chodzić do czasu osiągnięcia przez nią wieku szkolnego. W programie znajdowały się zarówno działania pedagogiczne (dodatkowe zajęcia), jak i pomoc psychologiczna dla dziecka. Dzieciom autystycznym często więcej czasu zajmuje przystosowanie się do życia i codziennego funkcjonowania w większej grupie (choćby grupie przedszkolnej, wśród rówieśników), dlatego bardzo ważne było to, że otrzymała ona nauczyciela wspomagającego.

Już po pierwszych kilkunastu dniach w przedszkolu, przekonałam się, że to był bardzo dobry wybór. To przedszkole dzień po dniu wręcz idealnie wdrażało w życie program rewalidacji określony dla mojej córki. Starali się rozwijać jej pasje i zdolności, a jednocześnie dbali o to, aby mogła się ona wyciszyć i powoli przyzwyczajać do życia w dużym gronie osób, dzięki czemu w przyszłości z pewnością będzie jej łatwiej przystosować się do zajęć szkolnych oraz nawiązać przyjaźnie.